vrijdag 11 maart 2011

Fond de teint: roll on accord parfait

Men oma, een vrouw van 74 en nog steeds volledig into make up! Fijn voor mij want meestal koopt zij producten die er leuk uitzien maar waarvan ze het gebruik niet kent. Zo kocht ze de Roll on accord parfait van l'oreal maar had geen flauw benul voor wat het doosje te gebruiken. Dank u oma, ik kan er allesinds wel iets mee!

Looks like:

Rechts in het doosje kan je de fond de teint terug vinden links de roller. De verpakking ziet er heel netjes uit en is zeer gebruiksvriendelijk. De applicator ligt gemakkelijk in de hand en bestaat uit een zilverkleurig handvat en een rond stevig sponsje die kan rollen.
Door zijn compacte vorm ook gemakkelijk op te bergen in de handtas.

Uit het doosje:

Wat de fond de teint zelf betreft, ik kan moeilijk omschrijven welke vorm het juist is. Te stevig voor een poeder, te hard voor een creme en te dik voor een mousse. Iets uniek eigenlijk.



Het volstaat 2 keer te rollen om het sponsje te voorzien van voldoende foundation.

Wat beloofd l'oreal?



Aanbrengen:

Voor make up klunsjes is deze een absolute must in het make up tasje! Niet handig met foundation penselen? Kopen die handel!
Eerlijk, de eerste keer dat ik deze wou aanbrengen had ik toch mijn twijfels. Hoe kan zo een roller overal bij, denk aan neesvleugels, ooghoeken, kaakslijn...
Mijn wantrouwen smolt als sneeuw voor de zon wanneer ik met dit hebbeding aan slag ging.
Handig, zo een roller. De fond de teint is mooi verdeelt over men gezicht en laat geen strepen na.
Voor de moeilijke hoekjes en bultjes draai je de roller in de gewenste richting. Nadien kan je eventueel met de vingers nog wat beter uitstrijken.

Ikzelf ben nog steeds het slachtoffer van jaren acné problemen. Ondertussen is het ergste achter de rug maar de rode vlekken verdwijnen zeer traag. Roll on accord parfait dekt deze zeer goed en ben dan ook zeer tevreden over het resultaat.

Haast en spoed is zelden goed! Fixeer de foundation nadien nog met een kwast en los poeder. Geloof me ik spreek uit ervaring, wanneer je niet fixeert hangen kledij, handen, gsm of autostuur binnen de kortste keren onder de Accord parfait. Klein nadeel maar de voordelen wegen echt niet op tegen dit kleine minpunt.

Houdbaardheid:

De meeste foundations waren bij mij na 4 uur al geschiedenis! Deze blijft zitten van 8uur s'morgens tot slapengaan, toch nog een feestje? Werk dan even bij.

Hoeveel, wat en waar?

Er zijn 6 tinten beschikbaar

  • R2 Vanille Rosé (deze gebruik ik)
  • R3 Beige Rosé
  • D3 Beige Doré
  • D7 Ambre Doré
  • N4 Beige
  • N5 Sable
Verkrijgbaar bij kruidvat/supermarkt van 14.43 euro in promotie tot +/- 17 euro.

Ik ben alvast fan, men tweede doosje is reeds een feit!

1 opmerking:

  1. is idd echt suppergoed , heb die een tijdje geleden gekocht en zeer tevreden van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen